Tule mukaan osaksi toimintaamme

Henkilökuntamme koostuu osaavista ammattilaisista. Kuljemme asukkaiden rinnalla heidän elämänvaiheissaan, työurallaan ja harrastuksissaan tukien. Olemme työssä myös oppimassa, ja kehittyminen ja aina vain toimivampien työtapojen löytäminen on meille tärkeää. Jokainen asukas tuo oman panoksensa yhteisön arjen toimiin ja työntekijöillämme on tärkeä rooli sen varmistamisessa, että arki on jokaiselle mielekästä ja toimivaa.
Useimmiten ulkomailta tulevat vapaaehtoistyöntekijät sekä siviilipalvelusta suorittavat henkilöt tuovat oman tukensa ja lisämausteensa yhteisöimme elämään.
Jos kiinnostuit Sylvia-koti yhdistyksen toiminnasta ota rohkeasti yhteyttä.

Työntekijäksi

Asiakkaaksi Sylvia-kotiin

Sylvia-koti yhdistys työllistää ohjaajia, lähihoitajia, sosionomeja, sairaanhoitajia, työpajaohjaajia, opettajia, erityiskoulunkäynninohjaajia, puutarhureita, käsityöläisiä, toimistotyöntekijöitä, lähiesihenkilöitä ja monia muita ammattilaisia.

Onko sinulla osaamista jonka uskot olevan hyödyksi meidän toimipaikoissamme? Kullakin toimipaikalla on omat erityisvahvuutensa ja innovatiivisuus ja uuden kokeilu kuuluvat jokaiseen päiväämme. Löydä kuvaukset eri toimipaikoistamme ylälaidasta "toimipaikat". Toimintaamme on Lahdessa, Orimattilassa sekä Hämeenkoskella Hollolassa.

Etsimme erityisesti meille asumispalveluihin ohjaajia vakituisiin ja määräaikaisiin tehtäviin sekä keikkalaisia äkkinäisiin sairauspoissaoloihin. Jos olet kiinnostunut näistä tehtävistä, olethan rohkeasti yhteydessä.

Yhdistyksen työntekijöiltä vaaditaan minimissään lähihoitajan tutkintoa tai tehtävään soveltuvaa tutkintoa. Jos kiinnostuit yhdistyksestä työnantajana, ota yhteyttä Rekrytointiin rekrytointi@sylviakotiyhdistys.fi, puh. 044 7722 838.

Asiakkaaksi

Asiakkaaksi Sylvia-kotiin

Jos olet kiinnostunut asiakkuudesta, voit tulla tutustumaan ottamalla yhteyttä joko yksikön palveluista vastaavaan tai suoraan kyseisen yksikön johtajaan. Ohjeistamme myös mielellämme asiakkaaksi tulon prosessissa. Saatat löytää vastauksen kysymykseesi myös UKK-sivulta.

Toimimme asumispalveluissa ja työtoiminnassa kuntien ja kuntayhtymän vammaispalveluiden kanssa kolmannen sektorin palveluntuottajana.

Vapaaehtoiseksi

Asiakkaaksi Sylvia-kotiin

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Sylvia-koti yhdistyksen toimijat ottavat lämpimästi vastaan apua esimerkiksi puutarhatöihin tai muihin arjen askareisiin. Voit tulla talkoilemaan erilaisiin tapahtumiimme, kuten myyjäisiin, retkille tai leireille. Voit tulla myös ystäväksi jollekin henkilölle. Yhteiseen ulkoiluun, peleihin tai muihin arjen tai juhlan aktiviteetteihin on seura tervetullutta. Voit olla yhteydessä asiasta suoraan yksiköiden johtajiin. Tervetuloa!

Sylvia-koti yhdistyksen toimipaikoissa on suorittanut vapaaehtoisvuottaan lukuisia ulkomaalaisia nuoria, jotka ovat halunneet uusia, erilaisia kokemuksia elämästä ennen ammatillisia opintoja. Joka vuosi yhdistys ottaa 10-20 nuorta aikuista asumaan ja työskentelemään yhdistyksen toimipaikoissa.

Vapaaehtoisnuoret saavat työn ja ylläpidon lisäksi mahdollisuuden opiskella Suomen kieltä ja osallistua heille räätälöityyn seminaariin. Nuoret vapaaehtoiset tuovat tullessaan raikkaan kansainvälisen tuulahduksen Sylvia-koti yhdistyksen yhteisöihin ja useista heistä tulee asukkaiden, työntekijöiden ja Suomen ystäviä loppuelämäksi. Vapaaehtoisnuoret tulevat töihin eri organisaatioiden, kuten ICYE, Freunde ja EVS, kautta.

Siviilipalvelukseen

Asiakkaaksi Sylvia-kotiin

Työpalvelu suoritetaan valtion tai kunnan laitoksessa tai toimielimessä, kirkossa, yleishyödyllisessä säätiössä, yhteisössä tai yhdistyksessä. Siviilipalveluksen voi suorittaa siis myös Sylvia-koti yhdistyksen toimipaikoissa.

Hieman alle 12 kuukautta kestävästä palvelusajasta 28 ensimmäistä päivää vietetään Lapinjärvellä sijaitsevassa siviilipalvelukeskuksessa. Koulutusjaksolla suuntaudutaan alueelle, jonka parissa varsinainen siviilipalvelus tullaan suorittamaan. Jaksolla myös perehdytään sopivan palveluspaikan etsintään. Paikkaan haetaan Siviilipalvelukeskuksen sivuston kautta, jolta löytyvät kaikki siviilipalveluspaikat sekä parhaillaan avoinna olevat paikat.

YHTEYSTIEDOT

Tarkemmat yhteystiedot löydät Yhteystiedot-sivulta