Rautakannas-koti on tarkoitettu lastensuojelun huostaan ottamille erityislapsille ja -nuorille. Erityispiirteenä on osaaminen kehitysvammatyössä ja erityiskoulun läheisyys. Koti erikoistuu toiminnassaan kehitysvammaisten ja neuropsykiatrisia oireita omaavien lasten ja nuorten elämän tukemiseen. Rautakannas-kodin työotteena on hoitopedagogiikka ja kiintymyssuhdehäiriöiden hoitoon kehitetty DDP-menetelmä.

KOKONAISVALTAISTA HOIVAA

Erityispiirteenä on osaaminen kehitysvamma työssä ja erityiskoulun läheisyys. Rautakannas-koti

Koti sijaitsee Launeella, lyhyen matkan päässä Sylvia-koulusta. Matkaa Lahden keskustaan on noin 2 km. Lapsilla on kauniissa kodissa omat tilavat huoneet ja viihtyisät yhteiset tilat. Lapsilla ja nuorilla on mahdollisuus hakeutua Sylvia-koulun oppilaiksi ja saada eheytymisensä tueksi monia eri terapiamuotoja Sylvia-koti yhdistyksen terapeuteilta.
SYLVIA-KOTI YHDISTYS

YHTEYSTIEDOT